FAQ


Zapraszamy na nasze imprezy lotnicze. Są one przygotowywane indywidualnie dla każdego z Państwa, przez co każda rezerwacja traktowana jest wyjątkowo.
Nie znalazłeś oferty dla siebie, nie pasuje Ci termin, hotel, miejsce wylotu ? Napisz do nas maila,
zadzwoń. Podaj kiedy chcesz jechać, na ile dni, gdzie – znajdziemy dla Ciebie najlepszą ofertę !!!
Prosimy o zapoznanie się z odpowiedziami na najczęściej zadawanymi pytaniami, ułatwiającymi sprawny proces rezerwacji i przygotowania wyjazdu.
 

W jaki sposób można dokonać rezerwacji ?
+

Prosimy o rezerwację przez naszą stronę www. Należy wybrać interesujący wyjazd, datę, ewentualnie formę wyżywienia i inne opcjonalne dodatki oraz wpisać uważnie dane wszystkich uczestników. Bardzo ważne jest podanie właściwego maila, na który otrzymacie Państwo w ciągu 1 dnia roboczego umowę oraz warunki uczestnictwa, w której będą określone Państwa świadczenia i płatność. Umowę należy sprawdzić i podpisać (wystarczy podpis jednego z uczestników) oraz odesłać nam mailem lub faksem. 

Można również do nas zadzwonić lub wysłać maila.
 

Kiedy mam pewność, że rezerwacja jest potwierdzona ?
+

Dopiero po otrzymaniu przez nas podpisanej umowy i po otrzymaniu wpłaty (w celu szybszej realizacji prosimy o przesłanie potwierdzenia wykonania przelewu na maila) możemy potwierdzić Państwa rezerwację, co gwarantuje niezmienność ceny. Wysyłamy wtedy Państwu na podanego maila potwierdzenie rezerwacji.
WAŻNE – dopiero wtedy możemy dla Państwa zakupić bilety lotnicze. Nie ma czegoś takiego, jak wstępna rezerwacja biletów lotniczych. Wystawienie biletu odbywa się po jego opłaceniu, stąd tak ważne jest, żebyście Państwo jak najszybciej dokonywali wpłat w celu uniknięcia nieprzyjemnych niespodzianek.
 

Aktualna gwarancja ubezpieczeniowa
+

Zobacz aktualną gwarancję AXA

Czy wyjazd dojdzie do skutku ?
+

Ponieważ traktujemy każdą rezerwację indywidualnie macie Państwo pewność, że nawet przy dwóch osobach wyjazd zostanie zorganizowany. Nie odwołujemy wyjazdów lotniczych z powodu zbyt małej liczby uczestników, gdyż wykorzystujemy regularne linie lotnicze. 
 

W jaki sposób można zamówić bagaż rejestrowy lub dodatkowe świadczenia ?
+

Prosimy zwrócić uwagę na dopłaty, znajdujące się z prawej strony w okienku rezerwacyjnym. Część z nich może być w niektórych przypadkach obowiązkowa. Dodatkowo można dokupić bagaż rejestrowy (nadawany do luku, do 15kg) Czasami jest możliwa dopłata do hotelu wyższej kategorii, dopłata do transferu do wyboru miejsc w samolocie, do dużego bagażu wnoszonego na pokład, dopłata do pokoju 1- os itp.

WAŻNE – BAGAŻ W SAMOLOCIE - w większości większości linii lotniczych w standardzie przysługuje TYLKO 1 sztuka  bagażu podręcznego na osobę (dotyczy zarówno tzw. tanich linii jak i LOT itd).

W przypadku linii Wizzair i Ryanair jest to mały bagaż podręczny (bagaż nierejestrowany podręczny) - 1 sztuka  (wymiary 40x30x20cm) - linie Wizzair, 1 sztuka (wymiary 40 cm x 20 cm x 25 cm)  - linie Ryan.

Dopłata do bagażu rejestrowanego:

do 10 kg od 40 zł/sztuka ​/w 2 strony - linie Wizzair; do 10 kg od 40 zł/sztuka ​/w 2 strony - linie Ryan; opłaty za bagaż w sezonie (do końca września, święta) oraz dokonywane po zakupie biletów mogą być wyższe

do 20 kg od 176 zł/sztuka ​/w 2 strony - linie Wizzair; do 20 kg od 210 zł/sztuka ​/w 2 strony - linie Ryan; opłaty za bagaż w sezonie (do końca września, święta) oraz dokonywane po zakupie biletów mogą być wyższe.

Inne linie lotnicze - na zapytanie.

Najniższa cena taka jedynie obowiązuje przy rezerwacji wyjazdu. Dokupienie bagażu rejestrowanego w późniejszym okresie jest droższe.
 

Przydzielanie miejsc w samolocie
+

Miejsca będą przydzielane losowo podczas odprawy on-line. Nie mamy wpływu na to, jak system przydziela miejsca. Jeżeli Państwo mają swoje ulubione miejsca, lub też chcą lecieć obok siebie większą grupą sugerujemy dokupienie rezerwacji miejsca. Koszt dla jednej osoby w jedną stronę od 20 zł/os w zależności od linii lotniczych i miejsca.

Co z ubezpieczeniem od kosztów rezygnacji ?
+

Przy imprezach lotniczych ubezpieczenie od kosztów rezygnacji wynosi 5% od kwoty całości rezerwacji. Zaznaczamy, że koszty rezygnacji przy imprezach lotniczych są bardzo wysokie (mają Państwo wcześniej zakupiony bezzwrotny bilet i pozostałe świadczenia, które też w większości nie podlegają bezkosztowej anulacji. Ubezpieczenie działa tylko w przypadkach losowych, wymienionych w regulaminie ubezpieczyciela – m.in.ciężka choroba własna i członków najbliższej rodziny, utrata dokumentów itp. Nie działa w sytuacji „mam katar”,„zmieniły mi się plany ”czy „na miejscu jest zła pogoda”. Z ubezpieczycielem rozliczacie się Państwo sami na podstawie dokumentów otrzymanych od nas oraz dokumentów dokumentujących zdarzenie. Ubezpieczyciel wypłaca na Państwa konto kwotę w wysokości 100% kosztów poniesionych przez Państwa w związku z rezygnacją z wyjazdu. Wykup takiego ubezpieczeniato koszt około 3% wartości rezerwacji. Musi być wykupione minimum miesiąc przed wyjazdem.
.
 

W jaki sposób uzyskać zniżkę przy zakupach grupowych ?
+

Przy zakupach poprzez portale grupowe należy zaznaczyć zniżkę dla posiadaczy kuponów, a następnie wpisać kod zabezpieczający kuponu (dla każdej osoby dorosłej należy wykupić osobny kupon) w polu do tego przeznaczonym lub wysłać je mailem. W innym przypadku zniżka nie będzie uwzględniona. Dopiero po zrobieniu rezerwacji na naszej stronie wiemy kto jedzie, na jaki wyjazd i kiedy. Sam zakup kuponu nie jest jednoznaczny z rezerwacją wyjazdu. Przypominamy, że potwierdzenie rezerwacji następuje w momencie dokonania przez Państwo terminowej dopłaty. Kupony można zwrócić w ciągu 14 dni od daty zakupu jedynie w sytuacji, kiedy nie została u nas zrobiona rezerwacja. Po dokonaniu rezerwacji kupon jest rozliczany i jego zwrot jest niemożliwy.
 

Co z osobami podróżującym samotnie ?
+

Zapisy przyjmujemy wyłącznie na pokoje dwuosobowe. Osoby podróżujące samotnie muszą ponieść dopłatę do pokoju 1-osobowego

Czy są zniżki dla dzieci ?
+

Dla pierwszego (czasami także dla drugiego dziecka, maksymalnie do 14 roku życia w dniu powrotu z wyjazdu) w części hoteli negocjujemy duże zniżki, jeśli śpią w pokojach z rodzicami (na dostawce). Czasami rodzina dostaje apartament. Dla każdego przypadku przeważnie przeprowadzamy indywidualną kalkulację.

INFANT – to dziecko, które do dnia powrotu nie ukończyło 2 lat. Obowiązuje za nie przeważnie niższa, przeważnie stała opłata. Nie posiada ono jednak własnego miejsca w samolocie oraz łóżka w pokoju. W niektórych hotelach można uzyskać łóżeczko dziecięce.
 

Czym się różni pokój studio / apartament od pokoju normalnego ?
+

Pokój typu studio to pokój z aneksem kuchennym, natomiast apartament to pokój dzienny aneksem kuchennym (w którym czasami można zakwaterować do dwóch osób) + odrębna sypialnia. W niektórych przypadkach jest możliwe za dopłatą zamówienie studia lub apartamentu (chyba, że występuje w podstawowej ofercie). Standardowo występują pokoje 2-osobowe typu double (z jednym łóżkiem) lub twin (dwa łóżka). W niektórych hotelach znajdują się także pokoje 3 lub 4-osobowe.
 

Podobno cen a biletu może ulec zmianie ? Czy można dokonać zmian na zakupionym bilecie ?
+

W naszych przelotach wykorzystujemy regularne linie lotnicze. Ceny biletów lotniczych ulegają częstym zmianom, także ważne jest, żebyśmy szybko mogli zaksięgować wpłatę i potwierdzić Państwa rezerwację. Wtedy tez kupujemy dla Państwa bilety lotnicze, które są bezzwrotne. Jedynie w przypadku tzw. tanich linii lotniczych można za sporą opłatą (przeważnie kilkuset złotych) zmienić na bilecie nazwisko lub datę podróży. Cena biletu po jego zakupie nie ulega zmianie – ani w górę, ani w dół, nawet jeśli zmienia się jego cena oferowana przez linie lotnicze. Zasadniczo działa reguła – im wcześniej się kupi bilet, tym jest tańszy. Ceny biletów ulegają dużym wahaniom.
 

Dlaczego czasami nie ma podanych nazw hoteli ?
+

Po zakupie biletów dokonujemy dla Państwa rezerwacji noclegów. Część ofert bazuje tylko na określonym standardzie hotelu (3*** lub 4****) i lokalizacji, co pozwala nam uzyskać niskie ceny. Nazwę obiektu poznają Państwo na kilka dni przed wylotem. Nie dotyczy to oczywiście sytuacji, w których w ofercie występuje określony hotel.

Chcemy się zapisać grupą znajomych
+

Jeśli rezerwujecie Państwo wyjazd na kilka osób, wszystkie osoby powinny się znaleźć na jednej rezerwacji. Gwarantuje to wspólną podróż i pobyt w jednym hotelu. Prosimy jedynie o czytelne zaznaczanie, ile ma być jakich pokojów.
 

Dlaczego musimy podać dane dokumentów, z którymi będziemy podróżować ?
+

Potrzebujemy dane z Państwa dokumentów, z którymi Państwo będą podróżować do wykonania odprawy on - line – w szczególności typ dokumentu (dowód / paszport), numer, serię i datę ważności, oraz w jakim kraju był wystawiony. Jest to niezbędne do wejścia do samolotu. Dotyczy to również dzieci. Potrzebujemy również daty urodzenia do wystawienia ubezpieczenia.

Organizator otrzyma niezbędne dane osobowe uczestników (tj. imię, nazwisko, datę urodzenia, numer dowodu/paszportu i datę ważności), które będą przetwarzanie w zakresie niezbędnym do organizacji i przeprowadzenia wyjazdu. Dane te zostaną przekazane liniom lotniczym, Towarzystwu Ubezpieczeniowemu AXA, hotelowi oraz urzędom publicznym w przypadku kontroli działalności Organizatora. 
Dane uczestników wyjazdu nie będą przetwarzane do celów marketingowych.
Dane te będą podane dobrowolne, jednakże brak zgody na ich przetwarzanie uniemożliwi uczestnictwo w wyjeździe.
Czy potrzebuję paszport / wizę na wyjazd ?
+

Nasze imprezy organizujemy (oprócz kilku wyjątków) w rejonie europejskiego basenu Morza Śródziemnego, do krajów, które należą do Unii Europejskiej. W związku z tym dokumentem, który musicie Państwo posiadać będzie wyłącznie dowód osobisty. Jeżeli paszport lub wiza będzie potrzebna zaznaczymy to przy danym wyjeździe. Sytuacja taka może dotyczyć zwłaszcza wyjazdów na Ukrainę (paszporty) i do Rosji oraz na Białoruś (dodatkowo wiza).
 

Kiedy otrzymamy dokumenty podróżne ?
+

Na 2 dni przed wyjazdem otrzymują Państwo niezbędne dokumenty podróżne, które należy wydrukować i wziąć ze sobą na wyjazd:

  • karty pokładowe (dla każdego jedna sztuka na każdy przelot)
  • ubezpieczenie (jedno na rezerwację)
  • voucher na pobyt w hotelu (jeden na rezerwację)
  • telefon do transferu (jeśli jest wykupiony)
     
Przyjeżdżam na lotnisko i co dalej ?
+

Na lotnisku jeśli nie mają Państwo bagażu rejestrowego udają się Państwo od razu do kontroli bezpieczeństwa. Należy być minimum godzinę przez planowanym odlotem samolotu. Następnie przechodzą Państwo / lub zostają podwiezieni autobusem do samolotu. Na pokładzie nie ma bezpłatnych posiłków, można natomiast wykupić napoje czy drobne przekąski.
 

Gdzie znajdę transfer po przylocie ?
+


W przypadku wykupionego transferu są to przeważnie bezpośrednie przejazdy na trasie lotnisko - hotel - lotnisko busem, lub taksówką. Na lotnisku będzie oczekiwał Państwa przedstawiciel firmy przewozowej z tabliczką z Państwa nazwiskiem lub/i nazwę biura. O ustalonej godzinie transport będzie czekał na Państwo przed hotelem. W razie jakichkolwiek problemów prosimy się kontaktować z centrum alarmowym przewoźnika
.
Jeżeli w ofercie nie było transferu muszą Państwo sami się dostać do hotelu. Dotyczy to zwłaszcza wycieczek do miast. Staramy się, żeby nasze hotele znajdowały się w niewielkiej odległości od lotniska i żeby posiadały dobrą komunikację z miejscowościami, w których znajduje się hotel. Przeważnie koszt dotarcia do hotelu waha się w przedziale kilku euro/w jedną stronę, jeśli korzystamy z publicznych środków transportu.

Prosimy zapoznać się z informacjami dotyczącymi transferu przy każdej ofercie.
 

Dotarliśmy do hotelu i... ?
+

W hotelu okazujecie Państwo voucher na recepcji, dokonujecie rejestracji i otrzymujecie klucze lub kartę do pokoju. W niektórych hotelach konieczna będzie zapłata opłaty klimatycznej w miejscowej walucie.

Prosimy pamiętać, że doba hotelowa przeważnie zaczyna się pomiędzy 13 a 16, a kończy między 10 a 12. Oprócz nielicznych wyjątków hotel nie zakwateruje Państwa przed tymi godzinami. W większości wyjazdów nie ma zagwarantowanego naszego rezydenta. W przypadku problemów związanym z pobytem w hotelu w celu jego rozwiązania należy zwrócić się do recepcji. W przypadku poważniejszych problemów prosimy kontaktować się z centrami rezerwacji podanymi na voucherze, lub z naszym biurem.

Śniadania są przeważnie serwowane w formie bufetu (z napojami) w godzinach 8 – 10, a obiadokolacje od 19 – 21 (napoje do kolacji są dodatkowo płatne). Dokładne informacje uzyskacie Państwo na recepcji.
 

Co zrobić, jeśli się rozchoruję ?
+

Każdy z Państwa jest ubezpieczony od kosztów leczenia na kwotę 15 tys.euro i następstw nie szczęśliwych wypadków do 10 tys.zł. Jeżeli spotka Państwa nieszczęśliwy wypadek należy skontaktować się z centralą alarmową ubezpieczyciela, której numer macie Państwo na polisie. Ubezpieczyciel organizuje wtedy akcję ratunkową i jeśli jest do zapłacenia kwota powyżej 100 euro rozlicza się bezpośrednio ze szpitalem. Jeżeli zostały poniesione jakieś wydatki lub występujecie Państwo o odszkodowanie z powodu nieszczęśliwych wypadków należy z odpowiednimi dokumentami zwracać się bezpośrednio do ubezpieczyciela po powrocie do Polski w ciągu 7 dni od daty powrotu. Prosimy pamiętać, że standardowa polisa nie obejmuje chorób przewlekłych, sportów ekstremalnych, a także wypadów powstałych wskutek spożycia alkoholu i narkotyków.
 

Czy mogę lecieć na dłuższy pobyt lub w innym terminie ?
+

Na Państwa życzenie możemy skalkulować pobyt na inny czas (najczęściej na 11 lub 14 dni), pobyt w konkretnym hotelu lub wylot w innym terminie.
 

Zmiany po dokonaniu i potwierdzeniu rezerwacji
+

W większości przypadku nie ma możliwości zmiany terminu wylotu, czy zmiany osoby na rezerwacji. Jeżeli jest tak możliwość należy się liczyć z kosztem 522zł za zmianę nazwiska na bilecie lotniczym lub od 190 zł do 285zł za zmianę terminu. Dotyczy to jedynie tzw. tanich linii lotniczych (np. Ryanair). Hotel, jeśli zmiana jest możliwa, pobiera przeważnie opłatę w wysokości kilkudziesięciu euro. Za zmianę nazwiska, terminu, zmiany w karcie pokładowej jej wysłaniu (np. dodanie bagażu) pobierana jest przez biuro opłata w wysokości 50 zł/za rezerwację.
 

Rezygnacja z wyjazdu
+

Rezygnacja z wyjazdu (odwołanie) ze strony klienta musi nastąpić w formie pisemnej – mail, faks, list. Wiąże się ona z potrąceniem większości kwoty wpłaconej przez Państwa – przypominamy, że bilety lotnicze i niektóre rezerwacje hotelowe są bezzwrotne!! Zgodnie z wymogami ustawy o usługach turystycznych do chwili rozliczenia wyjazdu (przeważnie do 2 tygodni po wyjeździe) nie możemy podawać procentowej ilości środków, które zostaną Państwu potrącone – rozliczenie może nastąpić wg ustawy dopiero po wyjeździe. Wypadki losowe, utrata dokumentów, choroba, zła pogoda – nie jest usprawiedliwieniem dla linii lotniczej lub hotelu. Mogą Państwo jednak wykupić dodatkowe ubezpieczenie od kosztów rezygnacji (ale jedynie przy dokonywaniu rezerwacji) – wtedy na podstawie dokumentów uzyskanych od nas i potwierdzających zdarzenie losowe występują Państwo bezpośrednio do ubezpieczyciela o zwrot kosztów.
 

Zmiany po dokonaniu i potwierdzeniu rezerwacji
+

W większości przypadku nie ma możliwości zmiany terminu wylotu, czy zmiany osoby na rezerwacji. Jeżeli jest tak możliwość należy się liczyć z kosztem 522zł za zmianę nazwiska na bilecie lotniczym lub od 190 zł do 285 zł za zmianę terminu. Dotyczy to jedynie tzw. tanich linii lotniczych (np. Ryanair). Hotel, jeśli zmiana jest możliwa, pobiera przeważnie opłatę w wysokości kilkudziesięciu euro. Za zmianę nazwiska, terminu, zmiany w karcie pokładowej po jej wysłaniu (np. dodanie bagażu) pobierana jest przez biuro opłata w wysokości 50 zł/za rezerwację.
 

Czy podróżowanie z Viatorem jest bezpieczne ?
+

Dokładamy wszelkich starań, żeby Państwa wakacje były udane. Na rynku istniejemy od ponad 10 lat, jesteśmy członkami Wielkopolskiej Izby Turystycznej. Posiadamy wszelkie wymagane dokumenty i zezwolenia, a także gwarancję zwrotu kosztów wpłaconych przez klientów na ponad 200 tys. zł. Dodatkowo przy imprezach lotniczych macie Państwo zakupione bilety lotnicze od razu po potwierdzeniu rezerwacji, podobnie i zakwaterowanie jest opłacane przed wylotem. W ten sposób jesteście Państwo podwójnie zabezpieczeni. Tysiące osób wyjechało z nami na udane wakacje – dołącz również do nich i Ty ;)
 

Gdzie mogę uzyskać więcej informacji ?
+

Można się z nami skontaktować telefonicznie od poniedziałku do piątku w godzinach od 10 do 18 oraz oczywiście mailowo. Z innych stron polecamy zwłaszcza poradnik „Polak za granicą” z opisami krajów, przygotowanymi przez polskie MSZ. Tam też można się dowiedzieć aktualnych informacji o sytuacji w każdym kraju oraz jakie dokumenty należy posiadać do wjazdu do konkretnego państwa:
http://www.msz.gov.pl/

 

Nasza Gwarancja ubezpieczeniowa - zobacz